Spoločnosť ManpowerGroup povzbudzuje firmy, aby viac reflektovali na to, čo ženy chcú a potrebujú. Nové dáta ukazujú, že autonómia, možnosť kariérneho rozvoja a pocit motivácie, či vášne pre prácu, ktorú vykonávajú, sú tie najdôležitejšie faktory.
Vývoj post-pandemického sveta práce naznačuje, že firmy poskytujúce výber príležitostí a flexibilitu, a kde je výkon zamestnanca podstatnejší ako fyzická prítomnosť v práci, si pritiahnu a udržia tie najlepšie rôznorodé talenty, pravda, za súčasného neustáleho zvyšovania ich zručností a za podpory vzdelávacích programov.
Tak ako ženy (39%), aj muži (o niečo menej, 37%), pociťujú negatívny dopad pandémie. Ľudia očakávajú, že firmy ponúknu svojim zamestnancom viac: že budú priorizovať pohodu a zdravie zamestnancov, ponúknu viac flexibility, vyššie mzdy, dobré pracovné podmienky a programy na rozvoj zručností.
Nutnosť priorizovať ochranu duševného zdravia bude narastať, prevyšujúc tradičnú ochranu zdravia a bezpečnosti zamestnancov. Masové hnutie za prelomenie stigmy mlčania bude od firiem vyžadovať, aby jasne definovali svoju zvýšenú povinnosť starať sa o ochranu duševného zdravia svojich ľudí, rovnako, ako o ich blahobyt (finančné zdravie), zamestnateľnosť a pohodu. Firmy musia očakávať rastúce nároky na definovanie toho, ako chcú v praxi predchádzať vyhoreniu, budovať odolnosť a zvyšovať duševnú kondíciu.
Nastal čas nastaviť novú budúcnosť práce. Ak by sa 5-dňový pracovný týždeň postupne zrušil, čo by si ženy (a muži) vybrali?
ČO MÔŽU FIRMY ROBIŤ, ABY PODPORILI ŽENY V ZAMESTNANÍ